Arbetslöshet = Jättetråkigt!

Aloha!

Jag har nu vart utan arbete i snart 2 veckor... det har vart 2 veckor där det vart lugnt. Ibland på ett skönt sätt, ibland inte. Hursom helst, nu har jag börjat få nog. Jag har JÄTTE tråkigt på dagarna, jag har inga pengar så jag kan hitta på någonting. För det är bara att inse att ska man kunna göra något så kostar det alltid någonting.

Så jag har (typ) tagit tag i min arbetslöshet ångest. Idag så skrev jag klart lite jobb papper, skrev ut dom och åkte till stan och kollade läget på lite alla möjliga ställen. Bla, mitt drömställe: Rak. Men men, jag lär väl inte få det heller...

Jag har en sista utväg, ett jobb jag kan få om jag så sätter mig och skriver dit. Grejen är bara den att jag vet inte om jag vill jobba på en industri som en annan robot människa. Men jag har väl inte så mycket att välja på om det kniper, och det gör det ganska snart. Kanske inte pengamässigt (får en till lön från sommaren om en vecka), men känslomässigt. Jag blir deprimerad av att gå fram och tillbaka här hemma. Visst jag kan åka lite longboard, men det är inte lika kul på dan och så kan man inte göra det i så många timmar.

Så jag hoppas verkligen, verkligen att det löser sig snart...!

Herrens frid!

Kommentarer
Postat av: lenni

usch du! låter inge vidare, jobigt at inte ha ngn att dela arbetsöheten med liksom..

men, de löser sig de gör de alltid osv..

ring mig imorn, ja slutar tidigt så kan vi hitta på nåt. ja får ju sympatiångest av att läsa om din uttråkighet :P

herrens frid!

2008-08-25 @ 23:08:13
URL: http://lennartus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0