Glöggfest hos Wiklund's

Igår så var jag bjuden på en årlig tradition hos familjen Wiklund. Det var Nisse som undrade om jag inte ville komma på deras glöggkväll där goda vänner och de bästa grannarna och dylikt skulle infinna sig. Självklart sa jag och förberedde mig under dagen med att gå på stan och leta upp saker jag kan önksa mig själv. Även om jag inte vill ha något egentligen. På stan träffade jag Daniel och Gustav, som skrattade åt mig då jag sa att jag skulle på den stora familje träffen. Gustav sa att Nisse skulle presentera sin nya pojkvän där och att jag var honom....

Men icke, jag fick ingen pojkvän presentation. Jag fick däremot mängder med glögg, båda barnvänlig och vuxenvänlig. Men också gröt och julskinka. Väldigt trevlig kväll måste jag säga.

Som tur var för min del så kom ju Matilda och Emelie dit en sväng med, annars hade jag bara vart bland nya ansikten. Kvällen avslutades med fin kallpromenad hemåt. Den var inte så kall, men jag frös för jag tog inte med mig någon tröja.... Go me!

Ikväll ska jag hänga med Frippe och Gutta. De blir en killkväll där vi kanske sticker in på Bongo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0