God Jul!

Julafton. Dagen då man antingen firas kristu födelse eller dränker sig sig och andra i julklappspapper, en trevlig blandning är nog bäst. Så jag ska satsa på!

Men min julafton har redan blivit lite nedsatt. Min mormor är här, jag har alltid tyckt att hon verkar vara av slaget "lite-gnällig-tant". Men idag gjorde hon mig rätt så arg. Hon ville att jag skulle ta fram min kusins blogg inlägg där kusinen i fråga förklarar att hon är lesbisk och där hennes tankar finns. Jag visste inte ens att min kusin hade en blogg. Jag visste att hon var lesbisk, men det var för att mina föräldrar fått veta det av min morbror.

Men det som gjorde mig arg var inte att mormor ville se hennes blogg. Det som gjorde mig arg (och fortfarande retar mig) är att hon ville ta reda på vart detta barn hamnat så snett (!). Det är julafton för tusan! Dagen då tolerans och acceptans är viktigare än alla släktfejder i världen, och som mormor borde hon föregå med ett gott exempel.
 
Sen så tycker jag min mormor lägger näsan onödigt mycket i blöt, men det har hon alltid gjort....

Nu så ska jag dock börja göra mig iordning, mina systrar med familjer är på väg. Men under tiden ska jag göra mig glad med lite bra musik. Ha en underbar jul och en god fortsättning!

:*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0