Är världen god, men full av ont?

Igår så var jag o Gutta på bio och tittade på den nya batman filmen. Heath Ledger var magisk och filmen var riktigt bra. Budskapet i filmen var tydligt, de godas kamp mot de onda är en ständig kamp, och i vissa tider kan den godes kamp göra att honom/henne handlingar ses som onda även om tanken bakom de är en helt annan... 

Igår var även en kväll då jag o Gutta hade en fotokväll och även tog våra brädor på en rejäl åktur, ner för ådalsvägen närmare bestämt. Men innan vi kom dit så lyckades jag (med lite hjälp av Gutta) att knäcka nosen på min bräda.... Hur som helst, när vi var på väg ner för backen så var jag redan lite små arg på allt som hade hänt.

Halv vägs ner för backen så är den väldigt rakt, jag möter en bil. När föraren ser mig så får han för sig att han ska skrämma mig. Så han svänger mot mig och åker så nära han vågar. Då ligger han i minst 50, jag i ungefär 20 km/h. Hade han (eller jag) gjort något plöstligt där så hade jag med stor säkerhet varit död. Först blev jag riktigt rädd, jag fortsatte ner och jag blev bara mer och mer arg. För här kommer de hemskaste, kvällen innan hade precis samma sak hänt...

Så här efteråt är jag mest arg, hur dum kan man va egentligen? Vem är dum nog att ta sikte på en människa och faktiskt sätta den andres liv på spel. För mig, så här efteråt, så ser jag det som att något har riktat ett vapen emot mig. Jag känner mig hotat, skrämd och kränkt.

Jag vet att de två gångerna det hänt har det vart olika bilar. Kommer inte riktigt ihåg hur den första bilen såg ut, men igår så var det en röd toyota corolla (dödssäker). Så det betyder att det förmodligen finns mer än en idiot som tycker det är kul att skrämma skiten ur mig på detta sjuka sättet.

Med största sannolikhet är detta främlingar för mig och jag är en främling för de. Men vem är ändå dum nog att göra så här...? Jag har åkt ner för ådalsvägen 10 gånger nu, men de två sista gångerna har fått mig att tappat tilliten på andra i trafiken... Det ska bli sååå skönt att komma bort från allt det här idag, att åka ner till halmstad och bara ta det lugnt, koppla bort allt, få tid att tänka. Det känns som om jag inte kunnat tänka klart på väldigt länge.... väldigt länge



Ni kan få se en liten bild jag tog med min nya kamera med... även om den blev väldigt konstig. Varsågod, och ha de bra nu! Tillbaka på Fredag med en hel del nya saker i huvudet.... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0