Lördag

Denna veckan har vart en av de mest långtråkiga i hela världshistorien, det har här så otroligt lite har de känts som. Men som tur var de hände det en ganska mycket under torsdagen och fredagen. De satte en lite roligare avslutning, nu när helgen börjar så händer de nästan alltid någonting. Ikväll vet jag dock inte alls vad som är tänkt att hända. Men om inget händer så är de big air tävling ifrån stockholms stadion ikväll. Går på svt24 om jag inte har helt fel.

Men sen jag sist skrev har jag tränat, vart på arbetsförmedlingen och klippt mig. För en gångs skull så känner man sig rätt så nöjd med klippningen, och man blir alltid glad då någon ger en komplimang om det (eller en pik om den gamla frillan).

På träningsfronten har jag stött på ett beskymmer, jag kan inte träna en viss muskel på ett speciellt sätt. För då får jag huvudvärksanfall som gör mer ont än att....öhm....föda barn? Heh, det gör ialla fall obeskrivligt ont. Men det skumma är att om jag tränar samma muskler på ett lite annat sätt (men ändå väldigt likt den smärtsamma varianten) så gör de inte de minsta ont. Väldigt skumt och läskigt!

På jobbfronten så känns de nu riktigt mörkt. Kommer ut ungefär ett jobb i veckan som jag kan söka, men från och med nu så får jag bidrag för att "söka" (för de finns inget att söka....). Jag var ute en sväng med en bunt jätte snygga CV'n som jag gjort. Jag är rätt jätte nöjd med de (för de blev på 2 sidor och ser proffiga ut), men när ingen vill ens titta på dom eller verkar inte bry sig om att jag kommer här och frågar om de någon gång behöver hjälp så blir man rätt så ledsen. De slutade med att jag arg och ledsen åkte hem och funderade på om de verkligen går att få ett jobb idag. Imorse så öppnade jag tidningen, där stog de att Jönköpings län är de län där de varslats mest människor i landet. Kul och läsa sånt, visar lite på hur stor chansen att hitta ett nytt jobb är.

Men i lägen som dessa så finns det bara en låt som kan spelas, Foo fighters "Times like These"

Nu ska jag antigen träna eller raila, har inte bestämt vilket än. Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0