Mitt i Obama yran

Ändå sedan igår morse har man fullständigt omgiven av människor som jublar över att Barack Obama vann presidentvalet, även jag är en Obama supporter. Men jag kan inte låta bli att bli lite fundersam...

Alla de som jublar, vet de ens vad Obama står för eller vill de bara se en förändring? Alla de som vill se en förändring, vet de om denna förändring betyder förbättring? För att en förändring kan ju vara en försämring. Eller hur?

Jag är glad över att Obama vann, jag vill inte se ännu en konservativ ledare som bara soppar allt under mattan. Man jag tänker inte jubla förens Obama verkligen håller vad han lovar. Många jublade då Reinfelt blev statsminister, men hur många jublar idag? Jag jublade varken då, eller nu. Men den som röstade på honom och som jublade över att "äntligen" fått bort Persson från makten, men som klagar idag. Den borde nog tänka sig för i dessa dagar....

En liten värd tankeställare från mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0