Snöpremiär!

Som många vet så är jag en jibbare, alltså en skidåkare som åker på ett lite annorlunda sätt. Jag gillar att hoppa och raila. Jag kanske inte är så bra på nåt av de, men jag försöker och försöker. Idag efter en liten promenad så hittade jag ett litet ställe där några hade dumpat mängder med snö, stället upp en fin rail och lagt ut snön omsorgsfullt och snyggt. Helt perfekt!

Efter att ha ringt och konsulterat med Gutta så bestämdes det att vi 2 imorgon kommer att ställa oss på våra skidor för första gången i vinter (aah, eller höst)! Jag ville egentligen göra det redan ikväll, men Gutta var skeptisk och gillade varken vädret eller mörkret. Så imorgon förmiddag får det bli av istället. Ikväll så ska jag istället köra ett lätt träningspass och sen ska jag visa upp det hela för Gutta så att han vet vad han ger sig in på. Men är det nåt jag lärt mig så är det att raila är inte svårt, det handlar bara om att släppa allt och våga. Men tro mig, det är inte lätt att slappna av och bara köra. Men det man bör tänka på är att faller man så slår man sig inte så illa, visst man kanske får ett blåmärke. Men det är inte så farligt, värre at hoppa och falla 5 m ner och slå sig. Det vet jag hur det känns det med, och det är inte så skönt.

Men men, nu är jag über exalterad och glad. En hel del börjar rätta till sig nu, vilket känns underbart! Men än så länge är inget jobb fixat, jag har lite grejer på gång. Men jag väljer att inte förstora upp det för att undvika att bli besviken om de skiter sig...

Ha en bra kväll min vänner! Det ska ialla fall jag ha!

:*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0