Sonntag

Då vart det söndag igen då... även om veckodagarna inte är så viktiga för mig. Jag har ju ändå inget som händer imorgon, som vanligt. Och nu är det riktigt, riktigt tråkigt att vara hemma... Men jag har fått lite hopp. Ett jonn jag aldrig hann söka förra gången det låg ute har kommit tillbaka, och jag känner att jag har rätt så god chans att få jobbet.

Tyvärr så får jag nog inte Isabergs jobbet, både tråkigt men samtidigt inte så farligt. Jag hade nog älskat att jobba där nere, men jag hade saknat denna vackra stad och dess underbara människor. Jag ska lämna in mitt CV på team sportia någon dag nu, de sökte lite extra folk sa en av killarna där till mig. Så då kan jag ju få jobba med skidor ändå, en vettig kompromiss.

Idag så började dagen med att Alfons sprang in och kittlade mig, och sen så fick jag inte sova mer. Efter det var det lite frulle och en kopp kaffe, men man var visst tvungen att skynda sig. Det fanns ju en tvååring i huset som desperat ville ha någon att leka med. Så vi har lekt och lekt och lekt. Men nu för en stund sen kom min syster och hämtade sin lille pojk. Så nu är det väldigt tyst här igen, skönt men också lite tråkigt.

Innan denna dagen mörknar har jag nog tänkt att åka o träna lite, och sen så skulle jag hemskt gärna vilja ta en sväng med bilen och åka iväg och fota lite. Problemet är bara att vi har sommardäck på, eftersom våra vinterdäck inte har kommit än. Så våran bil är lite svårare att köra nu. Men men, en så erfaren förare som jag klarar väl allt ;)

Nepp, nu svälter jag känner jag. Så nu ska jag hitta lite mat och sen ska jag leta vidare efter lite jobb. Ha de så bra som ni bara kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0