Tusen Foo Fighters låtar senare

Idag så satte jag mig vid datorn, satte på en skicka foo fighters och råkade gå in på sidan last.fm (där jag för övrigt är medlem). Last.fm är en sida som man kan gå med i/på, den registrerar all musik du lyssnar på och hjälper dig med att hitta nya band som liknar de du redan lyssnar på. Sket smart!

Hur som helst, idag såg jag att jag var farligt nära att ha lyssnat på 1000 låtar av bandet foo fighters. Så jag tänkte att jag minsann vara lite nostalgisk här. Foo Fighters är bandet jag lyssnat på så länge jag fick välja själv, de va/är tillsammans med band så som Audioslave och soundgarden de som startade grunge-vågen. Idag är soundet från FF lite annorlunda om man jämför med de första albummen. Men det är alltjämt lika bra. FF's låtar har varit låtar om passat så hilma bra in på mig. Och man kan till och med bli lite tårögd ibland...

Tyvärr så kunde jag ju inte så dom i somras, men jag kan ju trösta mig med att jag numera har en DVD med en akustisk spelning. Sjukt mysig spelning! Men nu, ska jag njuta till "Times like these" (den bästa FF låten om du frågar mig) och en kopp kaffe. Ikväll är de cellis med de snygga brudarna, yeah!

Ha dé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0