85 år...

I helgen firade vi min farmors syster Gunborg då hon fyllde 85. Men det kanske inte låter så stort, men när jag var 8 år så dog min farmor. Då blev Gunborg som en ny farmor...

                                           Gunborg, och konstnären och coolingen Alfons

Jag kommer ihåg då mina föräldrar berättade att Gunborg var som en ny farmor, hon började gråta av lycka. Gunborg har inga barn eller barnbarn och då måste detta förståss varit en fantastisk sak att höra. Gunborg har ägnat hela sitt liv åt att hjälpa andra, hon jobbade för röda korset i Korea under kriget. Där tog hon hand om en pojk vars föräldrar var dödade, hjälpte honom att ha råd med skola och mat. Idag är han en framgångsrik affärsmänniska i Vancover, jag var med och träffade denna man för 2 år sen och han kallade Gunborg för mamma....!

Gunborg är en otrolig människa och hon går alltid bra att tala med. Hon är nog min största idol här i livet. Hon vet att hon är gammal, men tror ni det stoppar henne från att vara aktiv? Icke! Hon jobbar till och ifrån i Pinstkyrkans kafeteria i Värnamo. Vissa dagar åker hon och hennes vännina på roadtrips, och då inga småturer utan turer på cirka 30 mil!

(Och nu fick jag skrivkramp och råkade starta kaffebryggaren....)

Kommentarer
Postat av: lenni

nice betraktelse! bra att du skriver igen :)

ha de fint

2008-09-07 @ 18:26:04
URL: http://lennartus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0