En evig väntan...

Jag sitter här och skriver detta inlägg en aning besviken, jag har väntat och väntat på att det ska ringa på min mobil, att jag ska få ett besked om jag har fått et jobb eller inte... De lovade att de skulle ringa idag, men det har vart helt knäpptyst. Inget jag gillar... att vänta är hemskt. Att inte veta är hemskt.

Men men, jag är nu hemma efter att ha haft en späckad helg, jag sitter här och lyssnar på The Verve's nya album. Vilket är ett bra album, absolut! Men tillbaka till helg snacket. Hajk i fredags, innan hajken hade jag vart o-pepp och jag trodde att det skulle bli riktigt kallt. Jag har ju vart ute med brädan på nätterna och jag vet att det är grymt kallt ute. Men när man väl var där, tände elden och satt där vid eldstaden så var det rätt underbart! Som vanligt så fick jag både bjuda på mig och göra bort mig ganska många gånger, men jag är ju lite ringrostig som scout... så jag bjuder på det! Jag passade på att ta på mig jobbet som eldvakt och det gick bra. Förutom att jag inte kunde somna sen då elden var fin och jag kunde sova i några timmar. Så jag satt där vid elden och försvann långt bort i mina tankar. Ända tills lite glöd sprätte upp och flög rätt in i ögat... Ajaj! Efter det så sved de en del men det var inte mkt att lipa för, så jag la mig där vid elden. En aning misstänksam över om jag skulle få mer glöd på mig under natten, men jag somnade och sen så vaknade jag vid 6 tiden av att de små scouterna började vakna....

Lördagen var fin den med. Först packade vi ihop och åkte hem. Sen så packade vi ledare upp allt vi hade med och åkte hem. Jag var hemma i hela 2 timmar innan de var dags att ge sig av igen. Denna gången till kyrkan för att träffa en sökande till tjänsten som ungdomsledare, måste säga att jag tror att hon är nog en bra person för jobbet. Efter det så åkte jag med flera och grattade en My som fyllde 18 år. Hon var så glad så glad så, mängder med pingstvänner var det där också. Så efter en stund så flydde vi fältet och åkte till MOVE, en konferans med temat mission. Mkt trevligt var det där den lilla stund vi var där också. Sen så åkte vi hem till Johanna med ett gäng vaggerydare med oss. Där vart de natta thé och snack. Innan jag insåg att jag var på tok för trött för att snacka och åkte hem.

Efter att ha haft svårt att somna även denna kväll så åkte jag morgonen efter iväg med kyrkan på en församlingsdag. Var lite så där över att åka dit, men jag tänkte att det kunde väl va trevligt att åka med ändå. Johanna, Anni och Sara åkte ju dit med, så då kunde jag ju gott och väl åka också...! Och mkt riktigt, det var väldigt trevligt faktiskt. Men det är alltid lika jobbigt när människor man verkligen aldrig har sett förut kommer fram och vet vad man heter och så, man skäms alltid lite över att man inte kan lika mkt som den andre. Men jag fick en trevlig pratstund med en man och sen så var jag rätt så jätte trött och försvann långt bort då och då under dagen. Kvällen spenderades hos nisse där jag spelade lite spel med nisse och sen så skulle vi åka och träna. Men 2 trötta pojkar gör inget bra ifrån sig, så vi sket i det. Sen så skulle jag gå hem. Men min väska var så tung att jag inte orkade den. Så jag kömpade mig ner för ådalsvägen och sen dumpade jag väskan i kyrkan och kämpade mig hem. Den kvällen hade jag minsann inte svårt att somna!

Men nu sitter jag här och har skrivit ett av mina längre inlägg, men ännu har ingen ringt.... deprimerande! Imorgon ska det planeras ihop en skidresa och om ingen ringer ikväll ska jag allt åka dit och kolla varför ingen hört av sig...

Ha de fint, sjäv ska jag äta lite paj och ta en kopp kaffe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0