Och där fick jag så jag teg...

För någon vecka sen så pratade jag och en tjej om träning. Jag gymmar och hon gympar på friskis, under denna pratstund råkade jag säga "hur jobbigt kan det va att gympa på friskis med en massa äldre människor?". Detta resulterade i att vi slog vad. Jag tog detta ytterst oseriöst och var därför och gymmade i Måndags, och igår så var det dags för att se hur jobbigt det var...

Jag hade dagen innan tränat armar, bröst och skuldror, och var lite öm på dessa ställen. Men som sagt, hur jobbigt kan lite gympa vara...? Halvvägs in i gympa passet så skulle man visst göra armhävningar, och jag måste erkänna att jag har aldrig haft så ont som jag hade när jag tvingade mig själv att göra de där armhävningarna. Men man som jag är så vägrade jag att ge mig...

Resultatet, så här dagen efter är: Jag har öm i hela kroppen, en aning förstörd. Jag insåg att jag inte kan träna med Nisse idag, så jag fick tacka nej till det. Får ta det imorgon istället.

Slutsats: Ett gympa pass är nog inte så jobbigt, Klasse går ju på det och han var inte så slut igår. Men! Ett litet tips från mig är att inte träna två dagar i rad.... Men, jag anser inte att jag förlorade min vadslagning. Och det är det allra viktigaste! ;)

Nu ska jag snart ner till kyrkan och ha cellgrupp med tjejerna, vääldigt trevligt! Herrens frid och en puss från mig på er!


Kommentarer
Postat av: lenni

jotack. du skola icke underskatta ett gympapass! ja måste säga att dom kan va riktigt jobbiga, även utan förebyggande träning. dessutom är klas biffarnas biff och kämparnas kämpe, han brukar ju hänga på intenvispassen för tjyven! så, kontentan: underskatta inte friskispass, och underskatta framförallt inte klas-kalas :D

2008-09-18 @ 16:08:41
URL: http://lennartus.blogg.se/
Postat av: Fröken Vindsurfing

svar: men oj tack :) kul med en kille som bloggar alltså.

Det är mysigt att nattskejta! Fast ja, känns lite som om de tiderna börjar gå mot sitt slut för i år :( Blää.

2008-09-19 @ 16:47:36
URL: http://enmammut.blogg.se/
Postat av: maja

hahaha... du är inte så stark som du tror hahahahhah

2008-09-22 @ 20:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0