This is the sound of settling...

Och så vart det söndag igen, tiden bara flyger fram! Helgen har vart grym, trots att jag är lite förskyld. Den började med att jag var ledare på Tonår i fredags. De som kom tror jag hade en grymt rolig kväll, andakten var fin. Fram dit hade jag hört lite nedstämda toner om att allt kändes konstigt och många undrade vart Gud hade tagit vägen... Så jag passade på att berätta något de behövde höra i dessa tider då Gud känns långt bort för de flesta.... Att efter en sommar då Gud känts som ens bästa vän och när hösten nu kommit och det nu inte känns som han finns längre så måste man komma ihåg att Gud är Gud. Han är lika nära nu om han var då... Efter detta vart de lite trevligt häng i lägenheten och jag kom inte i säng förens halv 6

Lördag, själv hemma och då passade jag på att ta det lugnt. På kvällen så tog jag och Gutta vara brädor och några öl och åkte upp till Frippe, där hade vi en skön kväll vi tre då vi snackade en hel del och spelade lite Guitar hero. Efter detta så tog jag och Gutta Ådalsvägen hem, kyligt... men fy vad underbart! Jag har alltid lika kul med de där två... Våra killkvällar är alltid ett säkert kort för en kul och go kväll, lite tråkigt att Nils inte var med dock. Jag och Gutta var hemma ungefär vid 2, halv 3... och då "råkade" jag börja titta på Matrix. Vid 5 så orkade mina ögon inte mer och jag somnade.

Idag så var jag trött efter att ha sovit ganska lite denna helgen, passade på att se på F1-loppet från Monza. Jag var ett tag på väg till gymmet men jag tog istället brädan en sväng, var på väg till Johanna för att jag tänkte att hon kanske vill åka lite. Men halvvägs kom jag på hur dåligt klädd jag var. Så jag fick helt enkelt vända, nu sitter jag här och fryser och kollar på Hål i väggen... Ett ganska roligt program faktiskt!

Överlag så är det ganska bra med mig i dessa höstiga tider. Men ännu inget jobb och det ser faktiskt ganska mörkt ut på den fronten. Tonår ser ut att ha misslyckats med att locka yngre tonåringar och kommer nu nog bli något som inte sker varje fredag. Alltjämt lugnt på flickfronten, även om jag just nu är rätt glad för det. Jag är mer fokuserad på att få ett jobb och på så sätt se till så att jag kan resa iväg i vinter. Just nu sitter jag och drömmer om Val Thorens. Men som sagt, utan ett jobb så blir de inget sånt kul...

Men men, nu ska jag kolla vidare!

Herrens frid mina vänner!

Kommentarer
Postat av: lenni

tjo kamraten min!

mycket tänkvärda saker i detta inlägg må ja säga!

känner mig lite som en svikare som missar tonår varje gång, och de är väldigt synd att vi inte är massa nya. men, håll hoppet uppe.

trist att du inte klätt dig efter väder, men snartsnart tkr ja vi får ta en gemensam sväng, den har väntat alldeles för länge nu! ja var ändå inte hmma många minuter i söndags, var på folkunganatta sen gudstjänst.

men, kom ihåg: ring mig om du tråkar ihjäl, ja vill umgås. denna veckan är rätt lugn för mig. pusspuss

2008-09-15 @ 21:37:29
URL: http://lennartus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0