Konsten att skratta åt andra (på ett snällt sätt)

Härrom dagen hade jag nog världens mest skadeglada dag, jag var hemma hos Heidi på cellgrupp och råkade ta isär ett pussel. Johanna tyckte de va kul o skrattade lite åt mig. Men jag repade mod, satte ihop pusslet, gav det till johanna och sa "har du sett vad som står på undersidan?". Vips så låg alla bitarna på golvet igen, denna gången var det jag som skrattade åt henne. Men gentleman som jag är så hjälpte jag henne att sätta ihop det igen...

Efter detta så åkte jag till Nisse som bjöd mig (och frippe) på kvällsmat. Efter maten sprang frippe hem till sig och jag såg till att nisse diskade (för han ville göra de, men jag var tvungen att se till så att han gjorde det). Det gjorde jag med glädje och efter det så brottades vi för att lösa våra musiksmakers skillnad. Efter det så skulle nisse ut med lite matrester till deras stora matresttunna. Men på vägen ner för trappan så gick det hål på papperskassen som allt låg i.... så all rutten mat välde ut. Det kom i hallen, på golvet men framförallt....rakt på nisses skor. Han skrattade faktiskt, så jag kände att jag kunde lägga mig ner och dö av skratt.

Men efter detta så försökte vi både två, så gott vi kunde att städa upp det hela. Det stank något fruktansvärt, det var nära att den mat nisse gett mig skulle komma upp igen. Men jag lyckades behålla den. Jag la mig ner och skrattade några gånger istället. Men efter en lång tid sanering så vart det tillslut fräscht. Nisses skor såg dock inte så vackra ut....



Kommentarer
Postat av: nils

du nämner inte ölen jag bjöd dig på?

2009-04-20 @ 12:13:08
Postat av: Malin

Mat eller spya? Haha

2009-05-22 @ 17:14:13
URL: http://malinlovisa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0