Service och teståkning

Igår var de tisdag (men jag trodde det var onsdag), och eftersom jag hade förväxlat vilken dag det var så var jag i fullfärd med att göra mig redo för att åka till Vaggeryd och planera lite scoutläger. Men precis när jag skulle ge mig iväg så fick jag reda på att det var fel dag. Det var ju tur man inte körde ner till vaggeryd innan man insåg det... heh

Så istället för att planera så tyckte jag att jag kunde göra nåt nyttigt. Så jag tog fram min longboard, denna skitiga brädan behövde en liten service. Så jag tog fram verktygen och skruvade isär allt. Sen så smörjde jag de så väl jag kunde (som vanligt blir det alltid för mycket smörjmedel, och eftersom smörjmedel samlar på sig smuts så får jag nog plocka isär den ganska snart igen). Efter att ha satt dit allt som jag trodde att det satt innan så kände jag att de va ett bra läge att åka bort till Gutta och se ifall han ville åka lite med mig. Men pojken jobbade, så jag åkte lite själv.

Sen ville nisse att jag skulle upp till honom, jag gjorde inget direkt motstånd. Men en stund senare så ringde han och sa att vi fick leka en annan dag. Så min longboard tur blev en tur då jag åkte lite fram och tillbaka. Men på vägen hem så mötte jag Gutta med bror, jag bjöd in mig själv hos dom och så blev det ännu en kväll i deras soffa med film och chips.... inte fy skam! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0