Skidsäsongen går mot sitt slut


Igår så var det strålande solsken och varmt som bara den. Min bror och syster var då hemma och gottade sig i solen. Själv var jag inne och plockade fram mina skidgrejer. För jag och gutta hade bestämt att vi skulle åka skidor, jag hade vart i järabacken och spanat in ett hopp som med lite modifiering skulle kunna bli ett bra kvällsnöje. Så gutta kom vid 4 tiden och hämtade mig. 





















Efter två timmars huggande, grävande, formande och peppande så var vi tillslut färdiga. Då var det dags för de som alltid är lika jobbigt, de första hoppet. Jag fick äran att börja (gutta är hemskt snäll ibland...). Hade de vart någon som kan bygga ett hopp så hade jag inte vart så skraj, men man vet aldrig hur det är när man själv bygger det. Tankar som "har jag tilräckligt med fart?", "kommer jag flyga för långt?", "är hoppet tillräckligt packat?". Men tillslut så gjorde jag det bara, och det gick rätt bra. Hoppet var perfekt, så nu var det bara att långsamt börja prova sig fram.



Efter att ha byggt och byggt (ungefär 2 timmar) så fick vi lite mer än 2 timmars underbar jibbing. Vi är två killar som inte alls är särskilt bra, mina grabs var långt ifrån snygga. Gutta hade svårt att få lägga tyngden rätt och han
 hittade rätt på absolut sista hoppet, då solen redan gått ner och sikten började bli lite väl dålig.



Hur som helst, vi hade både en toppenkväll. Vi kom hem till mig vid halv nio och åt  tillsammans lite kvällsmat. Vi var båda rätt hungrig eftersom vi inte hade ätit på 6 timmar, så vi sket i svettodören och satte oss i soffan med lite mat o såg hv vinna ännu en match, underbart bra!


Idag så är man rätt trött, jag var nog lite väl aggressiv med spaden med. För handlederna mår inte så bra idag. Men om snön ligger kvar så kör vi igen på lördag! Vill du vara med? Hör av dig så är du hjärtligt välkommen... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0