Den tolfte är bidragsdagen

Idag är det torsdag, det innebär många saker. Bland annat så kommer veckans avsnitt av lost. Det brukar också betyda att min bror är ute och övingskör i en lastbil, fast inte längre. Han har tydligen tagit lastbils körkort men inte sagt något.. till någon!

Men dagens torsdag är inte som alla andra torsdagar, idag är det dags att fylla i en en blankett. En från försäkringskassan, den ser väldigt krånglig ut. Men den är egentligen väldigt enkel. Men idag ska den fyllas i, signeras och sen ska jag ta bilen till Arbetsförmedlingen med den. Sen får jag väntar 14 dagar och då så får jag mitt bidrag för att jag försöker få ett jobb.

Men, mitt bidrag kommer aldrig efter 14 dagar, det kommer efter 17 dagar. Och om 17 dagar är jag i Österrike och då vill jag egentligen ha fått de pengarna innan jag åker. Så jag får väl hålla tummarna och hoppas att de kan vara lite snabbare denna gången...

Men men, nu blir det lite Lost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0