Flitiga Fredag & (O)planerad Lördag

Trots att man är så arbetslös som jag är så går dagarna riktigt fort, jag kan inte riktigt fatta varför eller hur. Men de gör det och det är en goo tröst i dystra tider... Fast de händer ju en hel del med.

Igår så städade jag här hemma, körde min mor till stationen. Min bror åkte söderut. Så nu är det bara jag och min far hemma, lite tyst... men rätt skönt. Efter att ha dumpat mamma så åkte jag till pappas jobb och tvättade föräldrarnas bil medans pappa med kollegor fikade (hur rättvist känns det?! haha). Sen så cruisade jag i en blänkade bil (jag stank biltvättmedel...men men) bort till kyrkan och träffade Handsome-Hanna med en massa plancher för hennes dansshow som jag inte kan gå på, tyvärr...

Sen så gick Hanna och Heidi kom så vi satte oss och försökte planera Tonår, men som vanligt så håller vi alltid på längre än vi har tid för och vi pratar mest om en massa annat. Men det är trevligt ändå! Som vanligt får jag mycket komplimanger och beröm efter att jag och maja slitit med tonår i ett halvår då inget egentligen funkade så som vi ville. Men hade vi inte gjort det, så hade inte tonår kunnat nystarta så bra som de gjort. Det är inte det att jag inte tycker om att få höra att ens hårda arbete och slit (som varit volontärt), det är bara det att jag inte är bra på att ha komplimanger... Man sitter där och rodnar lite och vet inte riktigt vad man ska säga, jätte jobbigt!

Denna dag ser det tomt ut, jag har inga planer för dagen eller för kvällen. Men Gutta och jag snackar bergis ihop oss. Vem vet, vi kanske åker in till Imanuelskyrkan och hänger lite där ikväll... ;)

P.S 
Extremt goda nyheter, efter att ha varit utan nycklar i ungefär en vecka är de nu funna! De låg i en soffa här hemma, väl gömda under sittdynor och annat. Jag överlycklig!
D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0