Slarvig Söndag, Mysig Måndag & Taktisk Tisdag

Ojsan hoppsan. Åter en gång har man glömt att kolla till bloggen, men på tok för mycket har hänt på sistone...

Söndagen spenderades med Gutta, vi gymmade och efter det så åkte vi till kyrkan för att delta på Serious Sunday (som jag kommit att kalla det nya mognare tonår). Som vanligt är de det goa kyrkgänget som samlas för att sjunga lite, fika, be och prata lite allmänt. Men det var inte riktigt min kväll. Lenny skar sig och jag skulle visa henne hur man skär bröd, det slutade med att jag skar mig med. När alla åkt så var det bara jag och Gutta kvar, men när jag skulle larma kyrkan så råkade jag ju dra igång larmet. Efter att ha väckt hela grannskapet runt kyrkan och blivit av med den värsta paniken så lyckades jag dock tysta larmet och stoppa väktarna. Efter detta var det minsann inte lätt att somna.

Måndagen betydde hemkomst för Nisse. Men generös som jag var så hade jag sagt att jag inte behövde träffa honom först (jag tänkte ju att de fanns någon som kom före mig). Men vid 8 på kvällen frågade Nils om inte jag vill ut o gå med honom (sagt och gjort). Jag klädde mig varmt och skyndade mig upp längs Huskvarnafallet. Sen så gick vi en lång sväng och mest pratade om allt mellan himmel o jord. Vi stannade till hos Frippe och kollade på Simpsons innan Nisse erbjöd mig en kopp natta-the. Efter det så vandrade jag hem i mörkret, oväntat nog kände jag mig inte rädd alls. Jag kanske börjar bli en orädd man(?)

Tisdagen var fylld med endast en sak. Planering för min 20 års fest, den är inte på över en månad. Men vi tre som ska firas vill att vi ska vara klara i god tid och känna att det vi gör blir riktigt bra och kul. Frippe kom hit redan vid ett, gutta skulle komma vid ett men kom inte förens 4. Frippe åkte vid halv 5, det vill säga: Vi hann inte planera så mycket. Men nu är inbjudningarna utskickade! Kommer bli bra...riktigt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0