Åter hemma och åter sjuk

Hej igen!

Nu så är jag tillbaka, efter några dagars skidåkande (i 22 minus, 2 dagar i rad!) och manliga timmar i stugan så är jag hemma igen! Men jag kunde kommit hem i ett lite bättre skick. Jag blev sjuk sista natten i Branäs, men åkte ändå sista dagen (varför inte liksom?), och i sista åket så skulle jag prova på en s-rail som jag hade tänkt att prova på innan vi åkte hem. Bara för att se om jag kunde klara den...

Jag visste precis hur jag skulle göra för att klara den, men då jag va på väg fram mot railen så blev jag osäker och la för mycket tyngd på bakbenet (= inte alls bra), och därför så var jag chanslös när jag väl kom upp på railen. Jag slant till direkt och föll av railen (och ungefär metern ner) på backen. Som var väl packad och isig.... Ajaj!

Jag låg där längst ner i backen och insåg lite halvt att alla runt omkring nog stirrade på mig och undrade hur jag egentligen mådde (jag mådde inte alls bra). Men jag satte mig upp och en liten stund senare så stog jag på skidorna igen. Så här dagen efter har jag fortfarande ont i hela kroppen efter smällen, men det är inte värre än min feber som jag lyckats dra på mig. Det var väl någon vecka sen jag sa att det var rätt så länge sen jag var sjuk, och där fick jag för det.. ;)

Men jag tycker inte synd om mig eller vill att någon annan ska göra det. Jag vet att om man håller på och hoppar och railar så som jag gör, då slår man sig förr eller senare. Jag längtar redan till att min feber sjunker så jag kan ut och åka i järabacken (för jag läste att de öppnade idag). Om någon ska dit någon dag så är det bara att säga till så kommer jag nog dit med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0