Carpe diem

Hejhej!

Fredag och jag är krasslig, men jag ska inte vara hemma för det. Jag ska till Gutta och spela lite tv-spel med frippe. Ska bli skönt att lämna hemmet en sväng efter att ha varit inne i 2 dar...

När man är hemma så som jag är, så känns ofta dagarna och sakerna jag gör på dagarna rätt så meningslösa. Det händer inte så mycket men tiden går ändå rätt så fort. När kvällen kommer så får man ibland dåligt samvete och känner sig en aning hopplös, men ibland känner man sig rätt så nöjd med dagen som gått.

Ett bra exempel var igår, inget särskilt hände. Men jag ringde till Arbetsförmedlingen och rapporterade hur de går i mitt jobbsökande. Men jag fick först sitta i telefonkö i 15 min. Men när jag kom fram så fick jag prata med en trevlig kille som coachade lite och berättade hur de va för några år sen då han sökte jobb i stockholm. En trevlig prick som jag utsåg till dagens höjdpunkt. Jag menar, de är ju inte varje dag man får höra att man verkar vara en trevlig kille som vilken arbetsgivare som helst bör gilla... haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0