En helg med mycket film...

Då så vart det måndag igen, den dagen då de alltid känns konstigast att vara hemma. Efter en helg då man träffa vänner och så kommer måndagen då alla är i skolan. Känns nästan alltid lika konstigt...

Men numera är jag inte själv hemma, min bror är även han arbetslös och går hemma idag. I fredags var det hans sista dag och han både ser och verkar rätt ledsen. Men jag kan förstå honom, det är en sak att själv säga upp sig. Men att tvingas gå och lämna kollegor och vänner, de måste vara en jobbig sak.

Min helg har vart bra, bra mycket bättre än jag trodde den kunde bli i fredags. Jag var ju förkyld och nös (minst) en gång i timman. Men jag, gutta o frippe tog en trevlig killkväll. Lördagen så låg jag på soffan hela dagen. Kollade på en dokumentär om Miami på 70 talet, ett ställe som tyldigen flödade av knark och mödare. Efter de så fastnade jag vid en basket "match".... Harlem Globetrotters.

Från börjar var de ett riktigt lag som showade och gjorde lite väl snygga mål. Idag är de bara på skoj, med nya spelare och allt verkar uppgjort. Deras motståndare verkar dummare än guldfiskar, och de fuskar hela tiden. Men killarna från Harlem vinner ändå, till publikens glädje. De var ungefär som att kolla på wrestling, fast här blev de uppgjorda väldigt kul.

Den kvällen så bestämde vi oss killar (Jag, nisse, gutta o frippe) för att ha en filmkväll i kyrkan. Ida och Sanna hänkade. Thea o Leena kom förbi sen jag sa åt dom att göra så. En lugn o fin kväll. Först världens pyskofilm (Fear and loathing in Las Vegas), sen den seriösa och underbara filmen High Fidelity.

Men idag är de måndag, bara 5 dagar kvar till att Tonår börjar igen. Missa inte det. Själv sitter jag och klurar på vad jag kan eller ska säga på andakten på fredag. Min tro är inte den starkaste just nu precis, men jag tvivlar inte. Bara att allt de där religiösa känns långt borta...men de kanske är just de jag ska prata om?

Tonår kanske inte är mycket, ett ställe där vi ibland bara är 5 st som samlas, umgås och gå hem. Men för mig är det rätt skönt att komma dit, en liten fristad.... Det ska bli kul att starta upp tonår igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0