Sjuk...frisk...sjuk, del 2

Precis när man trodde att man skulle bli frisk igen, så åkte jag på en öroninflamation. Sist de hände var när jag var barn, men så vitt jag kommer ihåg gjorde de inte lika ont då....?

Men idag är de inte det som grämer mig mest. Igårkväll var jag i kyrkan på första cellisen för terminen. Det var jättekul att träffa tjejerna igen, har inte haft ett riktigt samtal med dom sen typ tredje advent. Men kvällen blev lite förstörd av att jag tittade till den burken där tonårskassa ligger. Normalt ska det ligga emellan 150 och 200 kronor i den, innan jullovet låg det nämligen så mycket. Igår låg det 19 kronor....

Igår var jag riktigt arg, idag är jag fortfarande arg. Vem stjäl pengar ifrån kyrkan? Visst nån kan ha lånat, men en lapp skulle ju kanske vart smart att lägga där. Vem stjäl ifrån en ungdomsverksamhet med syftet att få ungdomar att träffas o ha kul utan alkohol? Jag är arg o besviken, jag trodde att lägenheten var en sorts frizon, dit man kunde komma o fly ifrån beskymmer o bara vara. Men nu har vi tydligen inte det längre.

Så idag har jag satt mig o ringt runt, ny kod är på gång. Denna gången ska den hållas mer hemlig. Ikväll är det SMU-utskott där jag ska få veta mer om hur vi ska gå vidare. Pengarna ska från o med nu låsas in ialla fall.

Men just nu känner jag bara för att bomma igen dörren och endast öppna upp då det är Tonår, då det är ledare och ansvariga på plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0