Helg, denna trevliga helg...

O så vart denna helgen till ändå den med då. Nu är det dags att ta tag i mitt veckoproekt, att öva inför högskoleprovet. Jag måste säga att jag är riktigt nervös, det var ju faktiskt ett helt år sen jag sist hade ett prov...

Men denna helgen är en helg då jag har blivit en riktig TV-spelsnörd. I fredags så hade jag Nisse, Gutta och Frippe vår första riktiga Boys Night för året. För er som inte vet vad en Boys Night innebär så ska jag förklara. Vi 4 kryper ner i en soffa hos någon av oss och snackar, tar någon öl, spelar TV-spel, äter pizza/sushi och snackar så manligt som vi kan. Kanske inte låter mycket för världen, men vi har väldigt kul ihop. Så i fredags så var vi hemma hos Gutta och så hade Gutta hemma en HD projektor, till den kopplades ett PS3 in och så spelade vi världens nest beroende framkallande spel i ganska många timmar. Little big planet är ett löjligt kul spel, det är på tok för gulligt, men det är det som gör det så farligt kul också. Så 4 killar/män sitter och spelar ett spel där man springer, hoppar, dansar, slåss och sätter klistermärken. Sjukt manligt!

Efter en sen kväll hos Gutta så var det tidigt upp dagen efter som gällde för mig, jag skulle städa i kyrkan. En aning nyvaken och trött så fick jag började med att klättra upp på en vinglig steg och damma lampkronor, läskigt! Men jag blev väldigt pigg ialla fall. Sen så for jag hem för att leka med min systerson Sam. Det var så kul så att jag råkade missa att hjälpa Gutta med att sätta upp hans studsmatta (förlåt). Men jag fick hoppa på den ialla fall sen. Tillsammans kollade jag och Gutta på hockeyn och såg HV förlora, men vi tröstade oss själva med att beställa lite sushi och på tok för mycket wasabi. Efter det så hade han och jag en trevlig kväll då vi snackade en del och väntade på att Frippe skulle komma förbi. Lagom till att jag tänkte dra mig hemåt så kom Frippe. Så det blev en sen kväll denna afton med.

Söndagen startade med att jag ryckte in för Olle som åkt till fjällen, så det var att gå upp tidigt och ha ljudet i kyrkan som gällde för mig. Det var en del strul och det blev några rundgångar varav en gjorde riktigt ont i öronen. Som tur så råkade den komma innan folket hade kommit.


Kvällen och helgen avrundades med Tonår, åter en gång behövde jag bara vara en trevlig och glad hjälpledare. Men det var rätt skönt, jag var helt död i huvudet efter att ha sovit lite på sistone. Susi från Tyskland var ledare kvällen och allt var på engelska, så lite hjärngympa fick man allt ändå.

Nu så sitter jag här och stirrar ut genom mitt fönster, snön vräker ner och när jag åkte hem från kyrkan så öste regnet ner. Aprilvädret är redan här? Imorgon tänkte jag och Gutta ta en dag i Järabacken men lite jibbing, vi får väl se hur de blir med det nu. Vi hade ju hoppats på 5 grader och strålande sol...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0