Here comes the sun

Idag har det vart en helt fantastisk dag, jag har full av energi hela dagen. Det kände verkligen som jag vaknade på rätt sida idag. Hela morgonen gick jag och nynnade på Beatles gamla klassiker "here comes the sun". 




Och där, i ett hörn av min trädgård stog det ett par snödroppar. De har kämpat ett tag, de har stått där i snö, regn och sen snö igen. Men idag då solen strålade så gick jag och hämtade kameran, skruvade dit min polariserande lins och sen kröp jag runt o lyckades verkligen få en fin bild. När jag lyckades få den här fina bilden så kände jag mig nöjd, så jag slog mig ner på stolen igen och njöt av en kopp kaffe, nynnandes till Beatles låten...

Sen så gick jag in, satte mig vid datorn och kikade in på den sidan jag kollar varje dag (nästan ialla fall)... Arbetsförmedlingen. Eftersom jag gett upp hoppet om att få ett jobb nu i mars så har jag valt att lägga mitt jobbsökande för sommaren, och idag dök det upp två jobb jag kände att jag verkligen vilje söka. Sagt och gjort, nu på eftermiddagen har jag skrivit 2 fina ansökningar, pratade lite med en arbetsgivare i telefon och skickat iväg de båda ansökningarna.

Så idag känner jag mig riktigt nöjd med mig själv, och det är rätt gött. För ibland så känner man nästan ångest över hur meningslös man känner sig när man bara går runt här hemma och inget verkar hända. Så idag känns allt som de flyter min väg, det ända jag skulle vilja göra innan denna dagen är slut är att plocka fram min longboard och åka i kvällssolen. Men eftersom det ligger grus överallt så väntar vi någon vecka till... 

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Emma aka storasyster

Fin bild! Visst får man vårkänslor när solen skiner. Sam och jag har varit ute på härlig promenad i solskenet och sen har vi haft besök av Alfons och Tina.



Kram

2009-03-17 @ 17:44:25
Postat av: Daavid!

Tack syster! :)

2009-03-17 @ 18:02:29
URL: http://dawie.blogg.se/
Postat av: bells

wohoo för beatles och vår

2009-03-17 @ 19:44:42
URL: http://osmidig.blogspot.com
Postat av: Sanna

Mycket fin bild. bra gjort david!

2009-03-18 @ 11:13:23
URL: http://sannerligen.blogg.se/
Postat av: ellen

fin bild! och härlig dag kan jag tänka mig ^^

2009-03-18 @ 21:28:20
URL: http://cosecarine.blogg.se/
Postat av: Daavid!

Tackar tackar flickor :)



Alla mina dar är bra nu känns det som ^^

2009-03-18 @ 22:33:35
URL: http://dawie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0