Hockey är inte bra för hjärtat.

I dessa slutspelstider så sitter man bänkad framför TV'n varannan kväll, och när hockey är så löjligt spännande så kastas man mellan spänning och förtvivlan. I lördags tog jag o Gutta en riktig hockeykväll, vi laddade upp med en match på NHL 09 (vi förlorade...). Satte oss i soffan och såg hv gå på knocken, inte kul! Vad som hände sen vet vi alla, en hel del tur och en massa tur i slutet gjorde att de ikväll blir minst lika spännande.


Skadeglad som man är kan man nog se det här många gånger och ändå inte tycka alltför synd om honom...

Uppe i varv som jag och Gutta var så satte vi oss vid TV-spelet och försökte visa hur bra vi var, våra matcher gick hela tiden till förlängnin g (mest för att vi gjorde ett mål o sen höll ledningen). Men väl där hade vi inte samma tur, vi förlorade alla matcher....utom en. Så vad gör man när man inte vinner? Jo, man stänger av (den manliga vägen att hantera en förlust...).

Sen så väntade jag in 12 slaget så jag kunde gratta lille Gutta som då blev 20 år, inget barn längre, inte ens tonåring. Utan vuxen på riktigt. Det är 2 månader kvar innan jag blir 20 och jag börjar nästan få lite "vill-inte-bli-stor" ångest. Samma sak var det vid studenten, väl där ville man nästan inte springa ut.

Hur "springer man ut" när man fyller 20?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0