Krassligt värre

Sen jag kom hem från Österrike så har jag tänkt tanken att lägga upp några fina bilder från österrike (även om de mest var grått där nere...). Men jag har haft lite fyllt upp faktiskt, först så var jag duktig o hjälpte till hos nisse inför mäklarbesök o husvisning. Efter de så drog jag på mig en bra förskylning, så nu ligger jag mest hemma o försöker bli frisk.



Så här såg det ut första dagen i backen, men en hel del var avstängt. Det hade kommit hur mycket snö som helst och jag hörde att det hade gått 54 laviner i mayerhofen veckan innan.



Här är snowparken där man kunde se allt ifrån riktigt duktiga åkare till personer som ville prova på saker men inte var rädda för att trilla inför den stora publiken längst upp i backen, eller längst ner i backen. Den sista dagen då de va lite dålig sikt och inget folk där så tänkte jag att jag skulle dit o prova på lite. Jag klarade av 1 box rätt så bra o kom sen till en rail där jag slant o landade lite illa o stukade till tummen. Men hey, stukade andra tummen förra året... så jag är van nu.



Efter 2 ganska soliga dagar så hade jag en ganska snygg glasögonbränna, men den tänker jag inte visa några bilder på ;). Men mer sol än så fick jag o min far inte den veckan, varje gång man tittade ut på morgonen såg de ungefär ut så här. Det kom nog en halvmeter när jag var där, jag fick åka riktigt mycket lössnö. jag dök i snön till o med.

  

I Österrike finns det tydligen en sport som är som bowling, bara mer baserad på tur. Den heter kegel, man håller i ett klot som har två hål och så bowlar man som man brukar. Bara det att kloter är inte helt runt och banan är inte helt slät, sen står kloten lite annorlunda så att träffa i mitten ger aldrig en strike. Det fanns tydligen två sätt man kunde spela på, antingen med teknik eller med kraft. Efter att ha försökt på teknik så kan jag säga att de är roligare att köra på kraft, o så får man ner de där käglorna.

Det kanske kommer upp någon mer rolig bild om jag är lite friskare. Ha de gött!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Shit, värd sport!! haha!

2009-03-13 @ 16:42:31
URL: http://sannerligen.blogg.se/
Postat av: S

Åkte ni inte kälke? En 1.2 mil lång kälkbacke eller vad det nu var. Totalt livsfarligt! Jag kan ju upplysa om att jag vann när vi spelade kegel i Mayerhofen ;)

2009-03-13 @ 21:21:21
URL: http://paintspeeling.blogg.se/
Postat av: Daavid!

Vi fick inte åka kälke efter att de mött bilar o annat i den backen där de åkt kälke, så de va lite surt.



Mitt lag gjorde en sån där riktigt magisk vändning på slutet. Vi låg sist men gick ikapp o förbi med 5 min kvar ;)

2009-03-16 @ 12:47:06
URL: http://dawie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0