Sunday på en Onsdag

Igår hade jag ju en liten Beatles låt på huvudet, idag så vaknade jag upp och nynnade på Bloc Party's übermysiga låt sunday. Den gick några gånger på morgonen, men blandades givetvis ut med några andra fina låtar som Kreuzberg. Efter en rejäl frukost och en kopp snabbkaffe så vandrade jag iväg för att göra dagens arbete i Wilunds trädgård. Idag var det köra och slänga trädgårdsavfall som stod på agendan!

Så jag och Nisse vi åkte iväg, hyrde ett släp, åkte tillbaka och lastade släpet fullt med skräp. Sen så tyckte Nisse att Kaxholmens sortergård (som inte ligger så mycket längre) bort verkade som en trevlig utflykt för dagen. Jag sa (som vanligt) inte nej utan körde oss dit, men vi fick en aning snopet vända hem igen. För den sortergården var stängd. Så vi åkte tillbaka till Huskvarna, slängde skräpet och lämnade tillbaka släpet. Måste säga att jag förstår inte vad folk snackar om när de säger att de är svårt att köra och backa med släp, det är ju jätte enkelt! (till och med för en liten blond pojk som jag).

Sen så åkte vi till Mackmakeriet och köpte oss varsin fet macka, vi tog bilen tillbaka till Nisse och vandrade iväg till utsikten. Där satt vi sen och tuggade i oss våra mackor, mumma!


Efter denna trevliga stund så gick vi till Nils och fortsatte vår pratstund på hans balkong. Sen så vandrade jag hem igen i vad som var början på en snygg solnedgång. Sen så var det bara hem och äta innan det var dags att åka iväg på SMU-utskott, det vill säga en trevlig fika stund med folk från 50 och neråt. Lite viktigt diskuterades, men så fick man ju också reda på hur många människor man glömt ringa om lite saker också... pinsamt!




På vägen hem så tog jag en extra sväng, jag stannade till vid vättern och satte upp kameran för att se om jag kunde få något fint kvällskort på Huskvarna. Sen så åkte jag hemåt för att trötta och en aning sliten nu krypa till sängs..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0