Jobbiga veckan, dag 1

Japp, detta är min helvetesvecka. Årets så här långt och förmodligen den jobbigaste iår. Det är denna veckan jag ska på en intensivkurs i truckkörning och förhoppningsvis klara att ta både A och B körkort för truck.

Idag är det måndag och jag åkte en aning nervöst ut till Ljungarum där utbildningen skulle äga rum. Steg in i lokalerna, såg ett rum där det satt en massa människor som alla var äldre än mig. Steg in och satte mig vid en stol. Efter en kort genomgång och en rundtur på stället så frågade läraren vad jag och 3 till hette. Då han fått veta våra namn sa han att vi inte skulle vara här förens på Onsdag då kursen skulle börja. Så jag fick åka hem igen.

På vägen hem så stannade jag först till vid pappas jobb och åt frukost med far och kollegor. Jag hade ju ändå jobbarkläder på mig, så jag kunde ju leka lite arbetare åtminstonde. Efter detta så stannade jag till hos Klas på Rosens foto och fick äntligen hämta ut mitt nya objektiv. Så det var ett stort plåster på såren.

Men jag som trodde att de skulle vara svårt att lära sig köra truck på 5 dagar har plöstligt fått veta att jag ska lära mig köra truck på 3 dagar. Det lär inte bli mycket lättare och jag är faktiskt väldigt nervös.... men nu är det tillbaka till teoriboken som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0