Jobbiga veckan, dag 3, 4 och 5

Japp, detta är min helvetesvecka. Årets så här långt och förmodligen den jobbigaste iår. Det är denna veckan jag ska på en intensivkurs i truckkörning och förhoppningsvis klara att ta både A och B körkort för truck.

Denna veckan var visst så intensiv att jag inte ens hann skriva om varje enskild dag. Men de går ju bra att göra de i efterhand med ju. Onsdagen började med ett teoriprov, jag som hade pluggat dåligt och inte fått dataprogrammet där man kunde testa sig att fungera så var jag väldigt nervös. Men när jag fick provet så släppte allt, det var faktiskt väldigt enkla frågor och de fanns nästan bara ett troligt svar på varje fråga. Så därför så klarade jag mig med god marginal!

Efter detta så fick jag prova en liten truck, efter att ha tagit någon minut på mig för att förstå hur den funkade så började jag köra runt den lilla och tajta kon-banan som fanns inne på ett lager. Men till min stora förvåning så var det inte särskilt svårt. Visst välte man lite koner i början, men man lärde sig och på Onsdag eftermiddag så kunde jag köra non-stop utan att välta en enda kona.

Efter att ha kört och kört och kört så åkte jag till slut hem. Snabbt in i duschen, fixa håret, slänga på mig finkläderna och skynda till bilen. Det var så att jag hade för länge sen tackat ja till att gå på bal med Maja, långt innan jag fick veta att jag skulle på utbildning. Jag mötte upp maja, hoppade in i den fina bilen (som jag fixade ^^) och sen for vi till balen. En sjukt rolig, trevlig och minnesvärd kväll.

Men en lång kväll och lite sömn följdes upp av en tidig morgon och mera truck körande. Denna dag med att öva på att lasta och lasta av. I början vart de lite knepigt, men efter några timmar och många koppar kaffe så hade jag kommit på några knep. Även denna dagen slutade med att jag åkte hem, duschade och åkte till balen. Denna dagen "slapp" jag dock gå runt i stormvindarna. För att Sanna som jag gick med skulle in så tidigt att jag inte kunde fixa den tiden. Så Frippe ställde upp och ledde Sanna runt, sen for han hem då jag kom.

Även denna kvällen var väldigt trevlig, och lång. Så fredagen var jobbig, men jag kom upp och kom i tid. Jag tog några varv runt i lagret med trucken, insåg att jag var trött men rätt säker på hur jag skulle köra. Så jag satte mig ner och lät de som hade de svårare för sig att få mer tid att öva innan uppkörningen. Min lärare såg detta, men bara för att han var en retsticka så lät han mig sitta i 1,5 timme innan han kom fram och sa att jag inte behövde vara här hela dagen om jag inte ville. Sen så räckte han över några papper och ett litet körkort, gav mig ett rejält handskak och plöstligt hade jag lämnat stället...

Väl hemma så tog jag mig en välbehövlig siesta. Min jobbiga vecka var nu över!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0