Dagen då det fanns så mycket tid.

Eftersom att Tom sov hos mig och skulle upp tidigt så gick jag med upp tidigt idag. Jag visste det på förhand och såg fram emot en lugn dag då inte särskilt mycket skulle hända. Lite tid för att plocka lite i rummet, tid för lite TV-spel och kaffe, tid för att träna och tid att få uppskatta att inte ha något att göra. För när man hela tiden går mellan praktik, träning, vänner, matbordet och sängen så känner jag att jag saknar något.

 

Det är inte det att vänner inte ger mig en rolig tid, social umgänge eller tid för lugn och ro. Men jag känner och har känt ett tag att jag aldrig får tid för mig själv, tid att tänka, tid att slappna av eller tid att bara vara. Men då är det rätt skönt att veta att varje söndagkväll ändå finns. För nu, precis som alla andra söndagar vid den här tiden sitter jag vid datorn och lyssnar på musik och känner mig lugn, fridfull och himla bra.

 

Men hur blev denna lugna dagen då? Jo, den gick vansinnigt fort. Tiden bara flög fram och det kändes som jag inte gjorde någonting förens klockan var halv 4 och jag började packa väskan att åka till gymmet. Det var det enda jag hade planerat in för dagen, och nu känns det som att det var det enda jag hann med. Märkligt då jag vart vaken sen halv 9 imorse...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0