Idag är ingen vanlig dag...

Jag sitter här på min praktikplats och känner hur praktiken liksom börjar dö ut lite. Det finns egentligen inte mycket att göra här, jag sitter mest och väntar ut tiden. Jag väntar på att det ska bli måndag så jag får bjuda på fika, säga hejdå till alla här och tacka min handledare för de här 3 månaderna. När man har det lugnt och fint så hinner man tänka en del och för en liten stund sen kom jag på en sak.

 

Idag är första dagen på hur länge som helst som jag har jeans på mig. Jag kan helt ärligt inte komma på när jag hade det senast, det kan nog vara 2 månader sen... det känns faktiskt lite ovant. Anledningen till denna jeansbrist är att jag hittat någon som är så mycket bättre än jeans. Eller ja, det gjorde jag för länge sen och det kallas mysbyxor. Men mysbyxor till vardags och till en arbetsplats funkar inte. Jag kan gå till skolan i mysbyxor, framförallt till en tenta.

 

Men till praktiken går jag i cargos. Cargos är nog en av världens bästa uppfinningar, de är mjuka och sköna. Det är lite som att gå i ett par finare mysbyxor, ett par mer socialt accepterade mysbyxor... och det gillas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0