Långtur med långbräda.

Igår var en riktigt fin dag. Först och främst fick jag en natts ordentlig sömn, det var otroligt skönt och behövligt. Sen så vart det den gamla vanliga innebandyn, där jag för en gångs skull inte stukade foten. Skönt att det finns lördagar då jag inte stukar foten :)

 

För kvällen hade jag inga planer, Gutta likaså. Så vi slog slag i saken och hitta på något. Vi var båda chipssugna, och sugna på att åka bräda. Så vi tog våra brädor ner till ICA, köpte lite chips och sparkade oss hemåt igen.

 

Gutta på väg till ICA.

 

Efter lite TV-spel, mat och chips så bestämde vi oss för att bara ta en till liten sväng med brädorna. Det hela slutade med en rejäl runda som inkluderade en promenix upp till Egna hem och en bra utförsåkning ner för Ådalsvägen, Huskvarnas bästa backe. Den har jag åkt ner för många gånger, oftast ensam, oftast mitt i natten för att undvika trafik. Men vi vågade oss ner redan vid 23, vi hittade en lucka i trafiken och körde. Det gick bra, det gick fort och vi kom ner utan några nära-döden-upplevelser. Efter detta drog vi oss långsamt hemåt, båda med ett glädjderus i kroppen.

 

Fast vår sena runda kunde slutat tidigare, för Gutta gjorde årets första vurpa. Han såg inte den grushög jag råkade åka in i men klara mig, utan han körde in i 3 cm djupt grus. Brädan tog stopp och Gutta flög framåt och gled lite på asfalten. Resultatet blev ett litet sår på armen och ett på benet med. Men Gutta tog det på bästa möjliga sätt, han skrattade lite åt det och åkte vidare. Bra Gutta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0