Något positivt med dagen.

Min chef på Proffice Bemanning (där jag är anställd sen snart 1,5 år tillbaka) ringde nyss. Jag sökte för några veckor ett truckjobb på timanställning där sommarjobb på heltid ingick. Hon skulle ringa tillbaka och det gjorde hon nyss. Jag lyckades nog låta pigg och glad nog...

 

Jag har ialla fall fått jobbet! Jag ska från och med nu köra truck istället för att lyfta och slita med tunga paket. Det är jag väldigt, väldigt glad för. Jag har jobbat till och från på Posten för Proffice i ungefär 1,5, det var ett jättebra extrajobb i början. Jag fick in bra pengar och jag fick jobba bra timmar. Men under den tid som gått så har jag fått kortare pass, sämre tider och mer slit- och skitgöra. Sen tog Viktoria mycket av min tid och mitt intresse, hon var mycket roligare att vara med än att jobba. Sen tog ju det slut, vilket borde inneburit att jag hade en massa tid att jobba. Så har ju praktiken varit i vägen. Men jag har inte saknat Posten eller känt mig tvungen att jobba. Tvärtom, det har vart skönt att ha en bra ursäkt till att inte vilja åka dit och slita ut sin rygg för pengar.

 

Men nu ska jag alltså få ett nytt jobb. Både min chef och jag var överens om att jag var värd det och att det skulle kunna vara en bra nystart och nytändning. Jag ser med spänning fram emot detta jobb. Jag har ju kört truck, senast här på ROL. Men jag har aldrig jobbat med truck, så jag är lite nervös med. Men jag hoppas på det bästa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0