Truck och skola.

Idag var första dagen på mitt nya extrajobb. Jag har fått jobb på Poståkeriet ute på Ljungarum som truckförare, i sommar ska jag jobba heltid där ute och ja, det kan bli spännande. Den första dagen på jobbet var faktiskt riktigt kul, eller ja... i början iaf. På dagen är det tydligen rätt lugnt där uppe och det var skönt att börja jobba och inte ha en massa paket och stress. Det var kul och lagom svårt helt enkelt. Jag fick lasta av lastbilar med mig truck, köra paket till nya avgångar och lägga upp lastpallarna med snyggt och fint.

 

På eftermiddagen fick jag bekanta mig med vågen som de kallade den, en stor fet våg som vägde och mätte paket. Det var lite tråkigare och inte lika varierande. Men sen när kvällsfolket kom blev jag degraderad och fick inte längre köra truck utan bara hjälpa till vid vågen. Det var faktiskt riktigt tråkigt och jag tittade på tok för mycket på klockan vilket gjorde att det kändes som en evighet.

 

Men till slut slog klockan 18. Så jag bytte om, åkte till sushibar och hämtade lite favoritmat för att sedan göra Klara & Johanna sällskap för att göra färdigt projektplanen för projektarbetet. Vi blev nyss färdiga och de åkte hemåt, men jag stannade kvar för att skriva det här men även uppdatera min dagbok för projektarbetet.

 

Det har varit en långdag, men den är snart över och det ska verkligen bli skönt att sova lite. Men först ska jag skriva i den där dagboken, packa ihop och köra hem i "silverblixten". :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0