Konsten att åka buss

Det har nu gått 2 veckor på min praktik och jag har lärt mig (läs: tvingat mig) upp i tid varje dag, är faktiskt riktigt imponerad av mig själv. För högskolestudier har gjort att man lätt blivit lat och man har legat och dragit sig i sängen till halv 10 eller 11 i värsta fall. Men nu har jag kommit upp varje morgon, väl i tid att äta både frukost o göra mig iordning lite enkelt.

 

Men igår och i fredags åkte jag buss hela vägen till ROL för de första gångerna, jag var därför tvungen att gå upp lite tidigare, men det fixade jag galant! Men, trots att jag varit väl förberedd och hunnit med alla bussar har jag inte lyckats med att komma i tid då jag åkt buss. I fredags fastnade bussen i en lite brant och väldigt hal backe, och igår gick bussen sönder. De dagar jag kör bil till praktiken kommer jag fram i tid och utan att fastna i körer, jag är helt enkelt inte gjord för att åka buss smärtfritt...

 

Men, i min förargelse och i mina missöden finns en trevlig sak. Jag ville köpa mig ett värdekort på bussen i fredagsmorse. Men ingen chaufför på vägen visste hur man gjorde det, så därför fick jag åka gratis, hela vägen. På hemvägen skulle jag försöka köpa mig ett busskort, men samma historia där. Jag fick lite dåligt samvete och gick in på JLT's kontor på juneporten och köpte mig ett värdekort till slut. Men, många sparade kronor, ett hett tips för alla som vill åka lite mer gratis helt enkelt! :)

Kommentarer
Postat av: jennifer

varför köper du inte bara ett månadskort för studenter? Mkt billigare å du kan åka hur mkt du vill. tror det kostade 375

2011-02-09 @ 23:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0