Nöden är dofternas illaluktade svärfar

En liten fredagsfundering så här när arbetstempot sjunker och tillslut dör ut i vad som kallas fredagsfika. Jag måste säga att jag älskar företag där fredagsfika är lika viktigt som fredagsbönen för muslimer. Här på ROL är det ytterest seriöst det här med fredagsfika, de har ett rullande schema och det verkar förekomma någon slags tävling om vem som kan ta med sig bäst fredagsfika. Ingen, absolut ingen här på kontoret går hem före fredagsfikat. Det finns de som känner sig färdiga för dagen strax efter fredagsfikat, men ingen lämnar innan fikat. Sånt är mysigt.

 

Men, nu till min fundering för dagen. Som vi alla vet så kan det ibland lukta lite illa då man kommer till en toalett, såsom när någon gjort en nummer 2 där, det är aldrig trevligt och en aning nojig som man är så tar man hellre toaletten jämte. Men min fundering är om man ska lämna den stinkande toans dörr öppen i ett försök att vädra ur den eller om man ska stänga till och låta doften få lägga sig...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0