Resfeber

Imorgon eftermiddag är det så att mina föräldrar ska åka till Thailand, jag ska köra dem till Landvetter där de sedan ska hoppa på flyget till värmen. Det låter lite fint faktiskt, men jag hade inte velat hänga med på deras 35-års bröllopsresa. Vad jag däremot njuter av är att se (men mest höra) hur de båda går ängsliga emellan packning och resfeber-tankar som "Usch vilket väder det ska bli imorn, hoppas det går bra att ta sig till Landvetter".

 

Själv tar jag det hela med lugn och ro, jag vet att vi kommer att komma fram i tid hur illa än vädret är. Jag vet det mest för att de vill åka med en ruskig framförhållning, men det gör mig inget! För det betyder att jag kommer att komma hem igen i vettig tid så jag orkar jobba på fredag med.

 

Då mina föräldrar åker söderut så passade min syster Emma med barn på att komma förbi en sväng idag, alltid trevlig! Speciellt då Sam (det äldre av barnen) inte längre verkar rädd för mig. Han gjorde mig sällskap i ett litet medley av klassisk rock iförd mina solglasögon, för Sam har lärt sig (eller hjärntvättats av sin far) att gilla gammal rock. När Sam får höra just gammal rock, så kan han allt som oftast texterna och både dansar och sjunger till. Oerhört gulligt, oerhört roligt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0