Söndagstänk!

Det är söndagkväll, en tid då man oftast sitter i lite självreflektion. Då man funderar över veckan och hur den varit, tankar så som "har jag hunnit med allt denna veckan?" eller "har jag haft en bra veckan?" passerar genom huvudet. En annan sak man ofta gör på söndagskvällar är att fundera ut veckan bästa och veckans sämsta sak. Ibland är det väldigt enkel att hitta det bästa (eller det sämsta), andra veckor kan det vara så många bra (eller dåliga) saker att det är svårt att välja ut det där bästa (eller sämsta). Då de är utvalt så brukar jag allt som oftast fundera lite på varför, "varför blev det en så bra kväll igår?" eller "vad kunde jag gjort för att ha gjort den här dagen bättre?" är lite typiska tankar.

 

Denna veckans bästa händelse är helt klart min lilla road-trip på praktiken, det låter inte så himla kul att sätta sig i bilen tidigt en torsdagsmorgon och köra till Hjo (1 timma bort), men med P3's morgonpasset och en välfylld dricktermos var det själavård, välbehövd sådan!

 

Veckans sämsta var ganska självklar den med, i fredags på väg till jobbet så tappade jag bort min älskade skidvantar. Att bara tänka på det gör mig irriterad, att jag inte vet exakt var eller hur jag tappade dem är frustrerande. Jag vet inte vad jag kan skylla på, så jag skyller inte på någon/något. Men imorn ska jag till JLT på vägen hem och fråga efter dem, om jag inte lyckas hitta dem på mitt kontor vilket jag inte gjorde i fredagseftermiddag.

 

Men nu, ska jag sova. Det blir tidigt imorn och förhoppningsvis så fastnar inte bussen på Åsenvägen i 35 min imorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0