Tvångstankar...

Jag har det senaste dygnet gått med en liten fundering i huvudet (och ja, jag brukar gå att klura på saker). Var går gränsen för en tvångstanke? Har jag något tvångstanke?

 

Ni förstår nog. I mina bitvis intensiva funderings-sessions så har jag kommit fram till att när jag tittar på TV eller spelar på mitt TV-spel så vill jag allra helst ha ljudet på ett tal som slutar på 5 eller 0, alltså vill jag ha ljudet på 5, 10, 15 eller 20 om jag är riktigt ljudsugen. Jag kan ha ljudet på andra nivåer men jag vill allra helst ha det så, jag har inga bra argument alls. Förutom att jag är en smula galen, men vem är inte det i dagens samhälle?

 

Nu när jag blottat mig totalt och framställt mig själv som en lite läskigare och garanterat mer galen person så utmanar jag dig som läser detta att betrakta dig själv. Gör du något liknande? Kan vara en viss morgonrutin eller liknande med så klart, kan du inte förklara varför du gör det men du gör det för det känns bättre så ja...

 

Vill du sen så får du så klart dela med dig av ditt mer skrämmande jag, men en stunds självreflektion vad jag utmanar dig till.

Kommentarer
Postat av: vikk

Typ när jag tränar, på löpbandet, kan man ju välja hur snabbt man ska springa/gå. jag kan inte ha det på ett tal med en jämn decimal, som typ 6,4. och jag kan absolut inte ha typ 7,8 eller 8,9 eftersom de siffrorna kommer efter varandra. eller om jag stället klockan kan jag aldrig ställa den på prick kvart i. vill alltid ha typ 6.43 eller 53. 57 kan gå bra med, men inte 58. Men om jag absolut måste gå upp så fort klockan ringer sätter jag den på 8.00 för då sover jag halvdåligt hela natten för att jag är nervös över att den ska ringa exakt när klockan är nollåttapunktnollnoll, eftersom det inte är hundra procent säkert att klockan är just åtta just då, egentligen.



saker jag inte berättat för att jag trodde du skulle låsa in mig på psyket då. :) finns nog ungefär 79 andra saker liknande detta.

2011-02-02 @ 00:41:44
URL: http://insomniia.blogg.se/
Postat av: David!

Hahahah! Jag lovar att jag ibland tycker du är en konstig knasboll, att du har lite tvångstanke tendenser ibland som tex klockan. Men jag kan lova dig att jag aldrig funderat på att ringa psyket :)

2011-02-02 @ 09:12:51
URL: http://dawie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0