Intensiva inaktiva dagar (en lång update).

Sen i onsdags har jag haft ett litet sommarlov eller vad man vill kalla det, det har betytt mer fritid men inte mer tid för att skriva här. Jag har jobbat, besökt studenter och ätit god mat hos glada studenter. Jag har hunnit med att jobba lite och tjäna lite pengar med, alltid bra.

I fredags skulle jag åka in till stan för att träffa Joel med flera. Då han aldrig hörde av sig blev jag otålig vid 22-tiden, det var sängen eller hitta på något som gällde. Så jag tog bussen in till stan utan att veta någonting om vad som väntade. Jag var trött och blöt efter att ha stått och väntat på bussen utan paraply, men på bussen fanns det gott om studenter som höll mig vaken och en viss Elin som jag inte sett på evigheter att prata med.

Väl inne i stan så gick jag förbi Bistro Grand ihop om att Joel skulle vara där, och mycket riktigt så var han det. Skit-Joel hade bara glömt skicka sms'et när de åkte in till stan. Men jag förlät honom och hade en sjukt bra kväll med honom och en massa fina vänner. Har kommit fram till att de bästa utekvällarna på den här våren har varit de kvällarna då man känt sig trött, lite seg och inte haft några som helst ambitioner, märkligt men sant.

Lördagen var det mini-kalas för syster Tina som fyllde år och efter det fick jag återse Gutta som jag inte sett på 1,5 vecka eftersom jag var upptagen med projektet och han har träffat någon som är viktig att se. Jag är glad för hans skulle även om det känns lite tomt att inte ha en Gutta att gå till 3-4 kvällar i veckan. Vi lekte med TV-spel, åt sushi i mängder och käkade chips tills Gutta nästan somnade i soffan och jag tog brädan hem. Det bästa med att åka bräda ifrån Gutta är att man kommer ända hem till dörren utan att ta ett enda steg. Har ännu inte provat om jag kommer hela vägen till sängen utan att hoppa av brädan... vi får väl se om jag provar mig på det.

Söndagen har varit en riktig ligga på soffan-dag. Jag lyckades med befriften att se båda Cable Guy, Up in the air och Mina jag och Irene innan det nu är kväll och jag ska sova... är imponerad över hur lite jag gjort idag men bestämd över att jag inte ska vara lika slö imorn. Men nu ska jag söva mig själv med lite Top Gear!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0