Konsten att vara Schweiz.

Idag är sista dagen för redigering av projektarbetet, klockan 10.00 imorgon ska det lämnas in och sommarlovet ska börja. Men idag sitter vi tre i skolan och lappar ihop texter, diskuterar texterna och korrigerar dem i jakt på småfel.

Det jobbiga för mig är att jag jobbar med två tjejer med starka viljor, två olika viljor. De är rätt trött på varandra och jag är rätt trött på att höra dem bråka om små eller stora saker onödigt länge. För de har haft sina diskussioner som brutit samman och utvecklats till ett ställningskring i grupprummen vi suttit i.

Just nu är de mitt uppe i en diskussion som börjar utvecklas till ett bråk, så dags att gå emellan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0