Nationaldagen vid min dator.

6 juni, vår nationaldag. Det är nu vi ska vara extra stolta svenskar, det är nu vi ska hylla allt svenskt men också mångfalden i detta vackra land. Vi är alla olika och det är så jag tycker att det ska vara, vi kommer aldrig kunna alla vara lika svenskar som alla äter sill eller kräftor. Alla kan inte bli en "svensk tiger", men det är så jag vill att ett samhälle ska se ut. Det svåra är att vara alla till lags, att få ett så olikt samhälle att fungera så bra som möjligt. En dag som denna ska vi inte hylla Sverige, en dag som denna ska vi hylla tolleransen och predika om kärlek och respekt.

Men nu har jag inte tid att utveckla mina tankar så värst mycket mer, jag har en slutrapport att färdigställa innehållsmässigt. Imorn ska den rättas och snyggas till, för på onsdag ska den in. Ska bli väldigt skönt att lämna in den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0