Skriver till ljudet av Grizzlybjörnar

Sitter i mitt rum och skriver på projektrapporten, jag är inte alls sugen på det men jag gör det för jag måste och inte vill svika min grupp. Just rädslan att svika andra är nog den största motivatorn på mig, i alla lägen. Jag har i alla fall gjort lite framsteg under gårkvällen och morgonen, jag är inte snabbast i världen på att skriva och just nu finner jag så många saker som distraherar, det kanske bara är småsaker som tar någon minut att göra men de gör att man tappar fokus hela tiden... Mitt rum behöver egentligen en rejäl städning, men de får vänta. Städa rummet och roa mig med TV-spel är något jag förbjudit mig själv att göra, de stjäl båda värdefull tid.

Igårkväll fick jag nog av att plugga, har inte gjort annat än pluggat och sovit de senaste dagarna nämligen. Så jag och gutta tog våra brädor och sparkade oss mot Jönköping. Helt plötsligt var vi inne i stan och vi gick till Bongo för att se om det var någon där vi kände, men det var det inte då vi kom. Jag tog en öl och släkte törsten medans Gutta smsade någon. Sen kom det lite vänner men vi kände att vi skulle dra oss hemåt, jag behövde hem och skriva vidare och Gutta... ja, han ville göra lite annat.

Det var av de bästa studiepauserna jag haft. Visst, inte den bästa. För de måste ju vara en sån där mysig paus med pussar, kramar och massager. Men det finns ingen här i rummet (vad jag vet) som kan erbjuda mig någon av dem eller som en helhetslösning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0