Vadå stressad?

Att skriva skolarbeten kan vara stressfyllt, att skriva uppsatser eller slutrapporter på projekt kan vara värre. Jag med grupp har alla känt av stressen och pressen (från oss själva om vi ska vara ärliga). Nu har stressen kommit ikapp mig, jag tror jag fått magkatarr för första gången i mitt liv och det är ingen behaglig upplevelse. Det känns lite som att få en smäll i magen, fast det känns så hela tiden. Inte alls bekvämt... Men efter lite mat här hemma kände jag mig lite bättre, jordgubbarna på det var mest för jag tyckte synd om själv.

Att min kropp sätter ner foten och visar att den inte längre vill vara stressad är bra, men inte just nu. Jag måste bli färdig med det jag ska och gärna fort med. Så jag måste ignorera mig själv, vilket kan bli spännande. Men det allra värsta är att jag måste skära ner på kaffet, jag tycker ju så mycket om kaffe. Ska inte säga att jag alltid dricker kaffe, men det blir rätt ofta. Ibland till frukost, varje dag runt 10-11, gärna efter maten och om jag fikar lite på eftermiddagen så dricker jag gärna kaffe, pluggar jag på kvällskanten kan en kaffe vara gott till det med. Det blir lätt ett antal koppar var dag, sen är jag bra på att göra en kaffe till två eller fler med. Det är inte alls ovanligt att jag dricker 5-6 koppar på en dag. Jag vet, det är inte alls bra...

Så mitt löfte till mig själv är att dra ner på kaffedrickandet, nu och för alltid. Det värsta med det löftet är att jag redan nu är sugen på en kaffe till kvällsplugget. Tyvärr så har jag redan druckit de 2 koppar/dag jag satt som gräns... Så jag vet inte vad jag kan ge mig själv, jordgubbarna tog snabbt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0