God morgon fredag.

Ojojoj, vilken start på en fredag. Idag var det buss till praktiken som gällde och därmed var klockan ställd på 5.55 (tänkte ställa den på 6.00, men 5.55 verkade roligare igårkväll). Upp, till bussen, byta buss och sen nästa buss till Juneporten. Väl måste jag vänta på 27an i 15 min och ja, vad gör man då. Jo, man uppfinner en morgonrutin. Jag har skapat mig ta-en-kaffe-på-pressbyrån-rutin, en väldigt trevlig tradition. Men idag var det inte som vanligt, för Lantmännen stod utanför pressbyrån och delade ut matlådor, de var ju tomma. Men de var nya och fräscha! SCORE!

 

 

Efter denna gåva så kom tillslut bussen och den tog sig långsamt upp och igenom Mariebo, men efter det så började busschauffören att sakta ner allt mer för att tillslut stanna. Jag tänkte så klart "åh nej, bussen har gått sönder igen." Men jag tog av mig hörlurarna och fick höra att han frågade om vägen. Så jag tog mitt han om situationen och guidade chauffören hela vägen upp till flygplatsen. Kan förstå att det inte är lätt att köra en buss om man inte vet vart man ska köra. Men nu är dagens goda gärning gjord och jag har fått en matlåda. Nu är det bara att hoppas att resten av dagen blir lika fin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0