Grått, grått, grått

Idag flyttar Gutta till Malmö för att försöka få praktik och tid att genomföra sitt examensarbete. Jag gillar att han har ett mål som han jagar, det är bra för honom. Men jag känner samtidigt hur otroligt tråkigt det är att han flyttar igen, det betyder nu att jag inte har någon nära vän nära till hands, och i tider då jag mer än annat skulle vilja vara med mina vänner så känns det ledsamt, riktigt ledsamt... Allt är grått idag

 

Ensam är stark brukar man ju säga, jag tror/vet att det stämmer. Men inte idag, inte denna veckan. Det har varit en tung vecka, på många sätt. Det jobbigaste är nog att se alla drömmar och mål framför sig, men inte veta hur man ska nå dem. Inte vilka drömmar som är värda att jaga, inte att veta vad som är värt att lägga sin tid, sitt liv på.

 

Denna gråa dag spenderar jag i mitt rum, med mina hörlurar på och ur dem spelar The Postal Service och The Radio Dept. I mina tankar går "Don't wake me, I plan on sleeping in" på repeat. Men en sak har jag tänkt att hinna med idag innan dagen är över, och det är ett besök på gymmet och en lång stund i bubbelpoolen. Tyvärr blir det en ensam historia idag... Gutta's gone

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0