Sjuker...

Efter en action-fylld helg så sitter (läs: ligger) i soffan och har ont i bihålorna, hostar och känner mig lite febrig. Inte helt optimalt alltså, inte bara för att det är tråkigt att vara sjuk utan också för att man är rätt så trög och då blir det svårt att jobba med uppsatsen nån längre stund...

Helgen var fylld av action. Jag kände mig inte helt pigg redan i fredags men jag bestämde mig för att Guttas sista helg inte skulle sjukas bort. Vi åkte in till Bongo och där mötte Tom upp oss för en trevlig kväll. Hemfärden blev inte riktigt så som jag hade tänkt mig, efter ett besök på McDonalds gick jag och Gutta till bussen. När vi väntade på bussen hörde jag något som lät konstigt, sen gick en man därifrån ljudet kom och sen fick jag se en kille som var helt blodig. Så istället för att hoppa på bussen fick jag ta hand om killen och ringa en ambulans. Efter en intervju med polisen var jag helt skakis, både för att jag frös och för att jag tyckte de var rätt läskigt allting. Killen som fick stryk hade inte gjort nånting, han bara stod och väntade på bussen då det kom fram en kille och gav honom slå honom några gånger i huvudet och sen gå därifrån. Vem gör så? Vem förtjänar att få stryk utan att ha gjort nåt? Har fortfarande inte riktigt förstått mig på allt. Men jag är glad att jag stannade kvar, för jag hoppas att om jag skulle bli nerslagen skulle jag få hjälp. Vi missade bussen hem men Erik kom och hämtade oss, väl hemma hade jag på tok för mycket tankar i huvudet för att sova så jag spelade lite TV-spel innan sängen... Ja, jag är konstig

På lördagförmiddagen kom Tom för att få spö i FIFA, vilket han givetvis fick. Som hämnd så loggade han in på mitt spotify konto medans jag spelade innebandy och spelade Justin Bieber... Inte okej!

Kvällen förblev i Guttas soffa där det tittades på Den nakna pistolen och Torsk på Tallinn. På söndagen stod jag i Smedbyn med två av mina tonåringar och sålde korv. Det var en intressant upplevelse, under de 2 timmar jag stod där så började stunden med regn och blåst, övergick till solsken och vindstilla för att sedan återgå till regn och blåst, så pass mycket blåst att mitt paraply blåste sönder...

När man skrivit ner vad man gjort under helgen så kanske man förstår varför man är sjuk... hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0